måndag 25 maj 2009

Babes i Beijing

Nu har jag läst ut en bok igen, det känns som om det går lite dåligt med mina böcker för tillfället (som jag har nämnt ett par gånger). Men här kommer en liten rackare till. Boken handlar om en amerikansk tjej som flyttar till Beijing, för att hon vill. Hon har inget planerat och inga mål eller särskilda önskningar. Hon börjar jobba som PR tjej på ett amerikanskt företag och trivs väl sådär. Men hon träffar lite kineser och lär sig en hel del om hur de fungerar. Hon trivs i deras sällskap och det är lite beskrivningar om hur det kan misstolkas om man inte förstår kulturen, men ändå mindre än vad jag hade förväntat mig. Boken är helt ok men inte jättebra. Jag tycker inte att det var den insikt som jag hade hoppats på. Nåja jag hade inte jättehöga förväntningar så jag är nöjd. Boken får 3/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar