söndag 21 augusti 2011

Mirakelmannen

Ännu en bok i serien av Moström. Den här var lite sämre tycker jag. Jag tycker inte att berättelsen riktigt hänger ihop, jag vet inte om det beror på att man inte får komma de riktigt misstänkta nära utan bara de som är felaktigt misstänkta. Den här gången är det ett annat sjukhustema och det är en man som får folk som är obotligt sjuka att bli friska med alternativa behandlingar (därför kallas han mirakelmannen). Han blir mördad, till en början tror man inte att det är mord men det visar sig att det är det iallafall. Den där lilla byn där mordet utspelar sig råkar också vara polisen Axbergs uppväxtby och här slutar boken med att man får aningar om att hans bakgrund ser annorlunda ut även den. Även den här boken (så som den förra) slutar med att fel person blir frikänd... Dvs det är en person som lyckas ta sig ur snärjan och bli frikänd fast det egentligen är den personen som ligger bakom det hemska som har hänt. Lite märkligt upplägg för en bok tycker jag... Men den här får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar