tisdag 9 augusti 2011

Hjärtats mörker

En bok i serien om Johan Axberg vid Sundsvallspolisen. Han är en "redig" polis och han löser sina fall med lite hjälp av sin vän läkaren Erik Jenssen (oftast omedveten hjälp). Lite spänning och mycket relationer är vad boken egentligen innehåller. Otrohetsaffär är ett känsligt kapitel och frågan är när det går för långt, det är lätt att snurra in sig i lögner - som det visar sig i boken. Jag tycker boken är bra även om det inte är direkt en spänningshöjare. Den är intressant och man blir allt lite nyfiken på hur det ska gå. Så klart så blir huvudpersonerna lite mer involverande än vad som är vanligt men det är det som är en polisroman. Jag ger mig på nästa bok i serien direkt. Jag vill veta hur det går. Jag är ganska säker på att Axbergs älskade Carolina kommer att komma tillbaka till honom till slut. Men just nu har han en liten flört med en annan kvinna. Boken får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar