fredag 17 juni 2011

Sjöjungfrun sjöng sin sång

Ännu en bok i sommarkursen. Den här var en typisk seriemördarebok. En psykolog hjälper till i utredningen för att hitta en seriemördare som har gäckat polisen ett tag. Det är en klassisk uppbyggnad av en seriemördarprofil och den följer verkligen väl in i mallen. Kvinnlig polis som får ansvar för psykologen och de får givetvis ett gott öga till varandra (så klart). Utredningen går framåt men det är lite bakslag här och var, en mt mördare tar livet av sig osv. Jag tycker att det är lite villovägar som jag inte förstår mig på riktigt och jag förstår inte riktigt avsikten med självmordet av den som var misstänkt. Det liksom bara nämns och får inte någon direkt påverkan i den kommande handlingen. Jag tycker också att det känns lite väl raffinerat att börja ringa upp för att ha telefonsex med främmande män, visst män tänker på sex men hallå.... Nåja det var en väl uppbyggd deckare i den genren, den får 3/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar