tisdag 19 april 2011

Sockerdöden

En bok av Unni Lindell som handlar om Cato Isaksson och hans team. Jag tycker egentligen att den var ganska bra och kanske förtjänar mer än en trea. Men det är vad den får. Jag störde mig på Cato Isaksson. Han var ganska otrevlig i den här boken tycker jag och det är inte det intrycket jag har av honom sedan tidigare. Han struntar i sin familj, misstror Marian och det känns helt enkelt inte särskilt sympatiskt, varför han nu måste vara det...

Nåväl, boken är spännande, och dramatisk men jag tycker inte att storyn var jättebra. Jag hade svårt att känna det där engagemanget jag är ute efter när jag läser/lyssnar på en bok. Handlingen drevs framåt samtidigt som jag ibland inte tyckte att det hände någonting. Att en polis får en sådan roll som Marian får i boken och i utredningen känns inte heller bra. Lite väl otroligt att hon kör en privatutredning på det här sättet och att hon också lyckas lösa det hela. Men kanske inte helt oväntat. Som sagt jag säger nja. Den får 3/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar