lördag 5 februari 2011

Bara Betydelsefulla dör

Andra boken av kollegan Varg Gyllander, har dock inte träffat honom (men pratat i telefon flera gånger). Jag tycker att boken var ganska bra (men jag ska ju bli lite hårdare med betygen har jag bestämt mig för). Det är ju en deckare så det handlar så klart om ett mord. I det här fallet är det en nazistledare som blir mördad och mordvapnet är ett armborst. Lite udda, kanske inte jättebra. Holtz teknikern som i den här boken arbetar lite som en CSI tekniker, på så sätt att han nästan verkar göra en egen utredning. Hur ofta gör teknikerna det?? Nåja det är lite kul ändå och han är en lite udda polis, om man jämför med andra deckarhjältar. Men jag förstod redan från början att den där rullstolsbundna killen hade något med det hela att göra - även om det inte alls var på det sättet som jag trodde. Lite konstig handling, två tekniker som utreder två olika spår och som kommer fram till olika saker... Jaja, upplösningen var väl trots allt ok och jag kommer definitivt att läsa även nästa bok i serien. Men den får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar