söndag 24 januari 2010

Pilgrimsresan

Jag har hört många om tycker om hans böcker och att de är väldigt populära (sålts många exemplar) så jag tänkte att det var dags att testa. Jag tycker att det var en bra bok, det var många tänkvärda delar i den trots att jag inte är direkt religiös eller har en tro på något övernaturligt. Jag fastnade särskilt för de övningar som genomfördes i boken där det gäller att finnas i nuet, resan är lika mycket värd som målet (det ska jag ta till mig, jag har lätt att skena iväg). Boken handlar om huvudpersonen som för att nå sitt mål och få sitt svärd (typ en hemlig ritual) så måste han vandra pilgrimsleden i Spanien. Den är väldigt lång. Han får en personlig vädledare och han når insikt flera gånger under vandringens gång. Lite svårt blir det när hunden kommer och det är demonen som kommer för tredje gången. Men som sagt jag köpte det och jag kommer att läsa fler böcker av honom, boken får 4/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar