tisdag 21 april 2009

"Den onda viljan" av Karin Fossum

Det har varit lite stiltje ett tag när det gäller läsandet. Jag har inte fastnat riktigt för de böckerna jag har läst och då går det segt. Den här har jag ju inte läst utan lyssnat på och den har varit bra! Jag tycker om Fossums böcker, de är spännande men ofta är det något annat som är budskapet än själva deckarhändelsen. Man får en inblick i hur personer fungerar och varför de agerar som de gör. Hon skriver bra helt enkelt. Den här var mörk och ibland undrar man hur människor tänker - hur kan de bli som de är helt enkelt. Det hade varit så mycket lättare att agera annorlunda i de situationerna som dyker upp. Boken var lättlyssnad men lite kort och kanske inte så "fördjupad" som jag hade önskat. Men den får en 4/5 av mig i betyg iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar