onsdag 6 juni 2012

Korparna

Det här var en sorgsen bok.. Om en pojke som lever med sin mor, bror och far på ett lantbruk mitt ute i ingenting (nåja nästan). Fadern är inte riktigt frisk utan beter sig allt konstigare. Eftersom det är en liten ort och alla känner varandra så är det viktigt för sonen att ingen annan får kännedom om faderns sjukdom. Han gömmer sig istället i skogen och hos fåglarna som han kan allt om. Han skapar sig ett liv utanför familjen där han slipper ta del av den tragik som utspelar sig på gården. Sjukdomen blir allt värre och fadern gör några turer in på sjukhus men det blir bara tillfälligtvis bättre. Det hela slutar med katastrof. Jag tycker att det var en alldeles för mörk bok och jag tycker att det fanns för små ljusglimtar för att jag skulle fastna för den. Den får 2/5 av mig i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar