onsdag 6 juni 2012

Ingen jord är den andra lik

Det var väl den fjärde boken av Varg Gyllander och jag måste säga att de blir sämre och sämre. Den här var inte bra. Jag tycker knappt att det var en spännande deckargåta ens en gång. Gamla benbitar hittades i en grav när de gör arkeologiska utgrävningar. Det visade sig vara ett nyare lik än de förväntat sig i graven. Huvudpersonen (Holtz) mår inte bra och inser att han försummat sina barn, fast någon direkt story är inte det heller. Sedan visar det sig att historien blir sammanlänkad med en brand i en skola i en förort. Men varför filmerna fanns bevarade missade jag... Det fanns några knutar som aldrig löstes upp, eller lyssnade jag för oengagerat (jag har en tendens att göra det när det är en dålig bok). Nåja, den var inte helt urusel så den får 2/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar