måndag 14 maj 2012

Paradisoffer

Vad jag förstår så är det här den tredje boken om Fredrika, men det känns som om det har varit en bok som jag har missat.... Mycket information och saker som har hänt sedan den boken jag läste sist. Men men det kan vara så att hon har hoppat några år framåt i tiden bara. Jag har gillat de tidigare böckerna riktigt mycket och hade därför stora förväntningar, men den här var inte riktigt lika bra. Jag tycker att handlingen blir lite storsvulstig med ett kapat plan och regeringar hit och dit... Kanske inte det mest trovärdiga heller, faktan är inte helt hundra.. Men jag gillar karaktärerna (även om det var nya personer som mer eller mindre hade huvudrollen i den här) och hon skriver ändå på ett väldigt spännande och gripande sätt. Man bara måste lyssna/läsa vidare. Jag hade lite svårt med tiden, tycker att det kändes som om det hände jättemycket och då hade det gått ca 2 h i handlingen men när det inte hände något så hade det gått flera timmar. Men vad vet jag. Den var ändå läsvärd och är värd 4/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar