onsdag 2 maj 2012

Eldvittnet

Det här är tredje boken av Kepler och jag gillar den, även om det fanns vissa saker som jag verkligen störde mig på. Själva handlingen är bra och spännande i stort sett hela tiden. Berättelsen drivs framåt och det är en intrig som är intressant. Ett dubbelmord på ett ungdomsboende som resulterar i att en flicka blir misstänkt samtidigt som hon är på rymmen. Det hela visade sig vara ett "missförstånd" och det klarar sig upp allt eftersom på ett bra sätt. Det som stör mig är att det är en bakomliggande historia som inleder boken och som även avslutar den. Den här historien tar lite överhand och det kändes nästan som om det skyndades på för att komma till den här historien på slutet. Visst om man vill väcka intresse för nästa bok men det kändes inte helt rätt. Men boken får trots det 4/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar