måndag 23 januari 2012

En liten smula underbar

Boken var upplagd på ett väldigt speciellt och spännande sätt. Man fick följa en familj ur deras olika perspektiv. Familjen består av två tonårsbarn och mamma och pappa. Alla med sina egna problem och funderingar. Det intressanta är att man får följa samma händelser ur deras olika perspektiv och det blir riktigt intressant. Dora är tillsammans med mamman de som jag ser som huvudpersonerna och det är också de två som har de största konflikterna. De kan inte fungera tillsammans och eftersom modern är barnpsykolog så är det lite konstigt att de inte kan fungera ihop. Nåja allt ställs på sin spets och det är många stora händelser som inträffar i den här relativt korta boken. Vissa saker som egentligen borde fått mer uppmärksamhet men som mer eller mindre slätas över. Jag tycker dessutom att pappan borde fått större utrymme, vad tyckte han om det som hände?

Jag tyckte att den var riktigt bra i början men jag tröttnade lite allt eftersom så därför får den inte mer än 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar