måndag 2 januari 2012

De hemlösa

Det här var en av de absolut långsammaste böckerna jag har läst. Herregud jag brukar ju gilla att läsa lite varje kväll och om det blir tid över på jobbet. Men den här, nä.. Till slut fick jag ta mig i kragen och skumläste en hel del faktiskt. Inte bra men nödvändigt för att få slut på den om jag inte skulle lägga den ifrån mig. Nåja, handlingen var ju faktiskt riktigt bra egentligen, men den framfördes på ett tråkigt sätt. Kina, demokrati och hur folket har det är ju helt klart intressant. Den öppnade bra med att man fick följa flera olika personer i ett samhälle som heter Lerstaden. De inblandade rörde sig runt den kvinna som avrättades för att ha samhällsstridiga åsikter. Det är en tragisk bok och den har inte heller något lyckligt slut.. Nåja nu är det gjort den får 1/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar