fredag 21 oktober 2011

Nirvanaprojektet

Det var ett tag sedan jag läste första delen i den här trilogin, det borde det inte ha varit. Jag måste nämligen erkänna att det tog ett bra tag innan jag kom in i den och det berodde mycket på att den helt och hållet var en fortsättning på den tidigare boken. Det var samma komplicerade händelseförlopp, samma full fart hela tiden och samma sluga korrupta poliser. Nåja jag gillade förra boken och jag gillade den här boken också men det måste ändå dra ner lite när det blir så komplicerat direkt. Nu har jag lärt mig och har börjat på nästa del direkt. Men den är fartfylld och det är verkligen spännande hela tiden. Poliskaraktärerna är intressanta - även om de är övermänskliga. Men jag tyckte ändå inte riktigt att storyn höll hela vägen. Den får 3/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar