måndag 19 september 2011

Inkräktaren

Den här boken var ganska bra tycker jag. Ändå tycker jag att det var en hel del som var lite konstigt med boken. Jag fick aldrig klart för mig om det var en serie med polisutredningar (där man kan antas följa poliserna i fortsättningen) eller om det var en helt fristående bok. Tyngdpunkten låg helt klart på offret och den problematik som fanns kring dem. Ett tag funderade jag på om det kanske är dem man kan följa i en serie, men det försvann sedan. Konstigt att jag nuförtiden genast tänker att det måste vara en serie, men så är det när det är polisdeckare. Nåja, en något överraskande händelse sker i boken och jag tycker kanske att det var lite väl dramatiskt för att passa in i berättelsen. Utredningen var inte heller särskilt djuplodande (som man är van vid från andra polisdeckare). Men jag tycker ändå att den var fängslande och spännande så den får trots det 4/5 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar