onsdag 25 augusti 2010

Smärtans jungfru

Nu har jag läst ytterligare en bok i Bokias 2009/2010 serie. Det blir inte den sista, men det är inte många till jag hinner med innan den 31 augusti.

Boken handlar om en kriminalare som får utreda ett mord på en kvinna i en park. Jag tycker ärligt talat att den inte var särskilt bra. Mordfallet var inte särskilt intressant, de misstänkta var inte direkt jättemisstänkta och det var inte direkt väl beskrivna personligheter, varken offren, de misstänkta eller poliserna. Det var snarare en soppa som var seg och som till slut ledde fram till en helt oväntad lösning. Det skulle kännas bättre om man fick någon tanke på att det skulle kunna vara en annan inblandad. Här var allt lite väl långsökt tycker jag. Den får 2/5 i betyg av mig och jag hoppas på bättre lycka med den (troligtvis) sista boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar