söndag 8 augusti 2010

Mordet på Ragnhildsholmen

Jag blev glatt överraskad när jag insåg att Ragnhildsholmen är det fornminne som jag har åkt förbi på väg till jobbet i 3 års tid! Den utspelar sig alltså på ett ställe där jag hittar (trots att det är i Göteborg). Det börjar med att en kropp hittas och det fortsätter med flera mord (kanske lite väl många). Poliserna jobbar verkligen dygnet runt och på lite kanske ovanliga sätt - men på sådana sätt som är standard i kriminalfilmer. Nåväl, det handlar om en familj som har gått igenom en hel del och de har en mörk hemlighet gömd i familjen. Jag tycker att storyn är ganska bra - även om jag var nära att sätta ett lägre betyg. Det är liiite väl mycket, men det brukar det vara. Jag tycker ändå att beskrivningen och spänningen byggs upp på ett bra sätt och det är hela tiden spännande, ingen dötid så att säga. Den får 4/5 men på gränsen till 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar