måndag 7 januari 2013

Bästa böcker 2012

Det blir inte lätt att ställa dessa mot varandra. I år är det bara fyra böcker som har fått 5 i betyg av mig, ändå tycker jag att jag har blivit lite snällare med betygen.. Eller jag har försökt sprida det lite mer. Är den dålig så får den 1:a också. Nåväl, bäst tror jag att Återvändaren var, men det är framförallt för att jag gillar hela den sjuka serien. Denna galna man fångar intresset och gör att man vill veta mer om honom. Styckerskan från Lilla Burma gillade jag också den kommer på en andra plats. En annan bok i en serie som var bra är Sandmannen, inte ofta man gillar sista boken bäst men här var det verkligen så (och även med Återvändaren). På fjärde plats kommer en bok ur en kategori som jag vanligtvis inte gillar - Hungerspelen. Jag tycker att den var spännande och bra skriven, bra karaktärer och intressanta händelser (eller vad man ska kalla det). Det var ovanligt få böcker lästa under 2012, jag skyller på Grålle och på mina långa resvägar till och från stallet. Men nu har jag flyttat och nu ska det bli ordning igen, jag saknar läsandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar