tisdag 26 juli 2011

Den vidunderliga kärlekens historia

BOken handlar om en man som har fötts med flera grava missbildningar men som trots alla svårigheter han utsätts för så vill han leva och lyckas också väldigt bra med det. Han föds samtidigt som en annan flicka på ett horhus och de skapar ett obeskrivligt band mellan sig. Hercule kan läsa tankar och de kommunicerar genom att han "kliver in" i hennes medvetande. Jag tycker att boken börjar bra och den handlar om en annorlunda kärlekshistoria. När de två mot alla odds återförenas så blir han lyckligare än lyckligast. Men då går allt fel och han drabbas istället av hämndens ljus och lever istället för det under en period i sitt liv. Jag tycker att den spårar ur lite i samband med det och det som började bra slutade med en bok som jag inte alls fann intressant. Men det kan dock bero på mitt ofokuserade läsande så boken får 3/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar