fredag 12 mars 2010

Tillsammans är man mindre ensam

Jag har ju läst Gavaldas andra bok och den tyckte jag var riktigt bra. Det här är hennes första bok och den har blivit en succe så den var jag tvungen att läsa. Jag tycker att den här var bättre än den första. Porträtten av personerna är fantastisk och jag blir riktigt glad av att läsa boken. Det är tragiska människoöden som trots allt gestaltas med värme och glädje. HUvudpersonen är en kvinna som man egentligen inte vet så mycket om men som växer fram allt eftersom och visar sig vara en person som varit med om så mycket att man inte ens kan tänka sig det. Boken är skriven med värme och man vill verkligen veta hur det går för de här personerna. Det är egentligen 4 personer som är väldigt olika men vars stigar möts och de är alla lika ensamma i världen, de finner varandra och tillsammans får de ett fantastiskt fint liv, när de vågar släppa efter för det. Den får 5/5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar